Lístky do Robinsona


Vložil/awohlhofner - dne13 září 2016

Vážení zákonní zástupci,

po několika Vašich dotazech pátrajících po lístcích do zábavního centra Robinson jsem se rozhodl reagovat a vysvětlit situaci z pohledu naší školy. Lístky jsme dětem nerozdali a dovolím si zde popsat důvody, které nás k tomu vedly.

Na sekretariátu školy se objevila hromádka lístků a u ní písemná žádost o distribuci těchto lístků jako dárku pro prvňáky. Nic víc. Automaticky tedy takový subjekt předpokládá, že je běžné zaúkolovat školu v takové věci a ona si s tím bez reptání poradí (napočítá lístky, předá třídním učitelkám a ty zpropoagují daný subjekt). Uvítal bych velmi osobní pohovor nebo alespoň telefonát kompetentního zaměstnance centra, protože ten by se ode mě dozvěděl předem některé důležité informace. Třeba tu, kolik máme žáků, aby lístky postačovaly pro všechny a my nemuseli vysvětlovat, proč někdo nedostal. Nebo tu, že škola rozdává svým prvňáčkům svoje dárky, které budou užívat ve výuce a jaksi na tu hromadu nechceme další a další věci přidávat, protože se tam třeba jaksi nehodí. Také bych pohovořil o tom, že nejsou jediní, kdo ve školním roce takto využívají (nebo chtějí využít) školu ke snadné distribuci např. vstupenek a nalákat na akci 1 + 1 zdarma, a že čelíme názorům rodičů, kteří tvrdí, že jde o tahání peněz z kapes rodičů (kdo by odmítl jít, když dítě něco takového přinese ze školy - to je bráno jako že škola souhlasí a pro malé dítě to je - snad to tak ještě je - něco jako povinnost). Dodal bych, že řadě učitelů se nelíbí, když jsou v rámci vzdělávání žáků nuceni vedením rozdat svým žákům lístky např. do cirkusu. Myslím, že takový rozhovor by předem vyjasnil situaci. 

Nechci mluvit obchodníkům do jejich řemesla, ale líbilo by se mi více, kdyby např. třída či třídy školy byly pozvány na prohlídku centra s krátkým programem a věřím, že děti by doma referovaly tak pozitivně, že by v blízké době navštívila centrum celá rodina.

Na závěr bych rád sdělil všem, že lístky z této konkrétní nabídky skončily na naší škole v koši a to všechny, nikdo nedostal lístek pro svoji osobní potřebu. Zde vidím chybu na svojí straně, mohli jsme lístky vrátit s informací, že nebudeme rozdávat. Tak by se předešlo různým spekulacím.

Mgr. Zdeněk Wohlhőfner, ředitel školy 

 

Linky důvěry STŘED

Partnerská škola FRAUS